torsdag 17 maj 2012

Dagens dukning med Smyrna

Vi har besök av Anders föräldrar. Anders pappa har hjälpt oss med att köra minigrävare ute i stugan. Anders mamma, Anders och jag har burit bort rötter, skottat bort lingonris och kvistat av träd. I morse innan vi åkte ut blev det storfrukost så att vi skulle orka jobba hela dagen.
024 korr Gefle Smyrna Daniel Grankvist
Smyrna från Gefle Porslinsfabrik är tillverkad någon gång under 1970-talet. Jag tror att det är Berit Ternell som hittat på dekoren. Den är perfekt som frukostservis. När jag först såg dem gillade jag den inte, men den växer med tiden och nu tycker jag mycket om den. Dekoren är både kraftfull och diskret på samma gång.

2 kommentarer:

RETROknoppen sa...

Trevlig dukning,Daniel!!
Brukar inte se "Smyrna" hemma hos någon men garanterad fin dekor :)

Men du, den slår inte eran "Bellis" som jag ser i vitrinen bakom,,,*ler* Åh, jag har bara tre delar själv och hoppas att jag kan fynda mig fram,,,om det så tar sin tid,,,

Daniel sa...

Bellis-samlingen har varit kul att hålla på med. Nu har inköpen avstannat något, men jag letar efter tekoppar till rimligt pris. Bellis är kul att fynda.

Och jag håller med dig, Smyrna slår inte Bellis. Det är något särskilt med den.