tisdag 18 december 2012

Lucka 18: folieblommor

Pyntet bakom dagens lucka är betydligt mer lättanvänt och mindre skräckinjagande än gårdagens. Min favorit bland de här blänkande folieblommorna är den cerise med gul mitt. De andra är också vackra, men den cerise sticker ut lite.
038 folieblommor Daniel Grankvist
Med åren har de blivit lite knycklade och böjda, men det gör inte så mycket. De fyller sin funktion och är fina ändå. Bakom varje blomma finns en metallögla som upphängningsanordning, men jag brukar hellre lägga blommorna på en gren så att de syns uppifrån. Bäst är när julgransljuset fångas i blommorna och de blir nästan självlysande, men det är mycket pynt som konkurrerar om ljuset och det är svårt att alltid få till det.

2 kommentarer:

Hans sa...

Fina folieblommor. Kul att se, julprydnader av detta slag har annars en förmåga att slitas och slängas.
Ha en bra dag.

Daniel sa...

Jag har köpt dem på loppis, så någon har ratat dem på sätt och vis. Jag tycker att de är fantastiskt vackra. Det gör inget att de är lite slitna.