torsdag 14 juli 2011

Hampton Court Palace Flower Show

I fredags, alltså för nästan en vecka sedan var jag där. Jag hade halvt glömt bort det. Jag åkte tillbaka till Sverige på kvällen och sedan har allt gått i ett. Det var först när jag skulle föra över bilder från kameran häromdagen som jag kom ihåg. Jag var inte så fokuserad när jag var där. Det var för mycket folk och för trångt för att jag skulle orka ta reda på vilka som stod bakom utställningsträdgårdarna och hur de tänkt. Jag tittade och fotade istället. Det fanns hur mycket fint som helst att titta på. Hur mycket fult som helst också…
002
004
Det var en kul idé att plantera i bordet.
006
Om man vill använda sin ved till mer än att bara stapla en hög kan man  göra en användbar vägg.
048
Solanum pyracanthum. Så fantastiskt snygg! Kolla färgen på taggarna.
087
Det här var så färgglatt att jag nästan inte klarade av att titta. Jag kunde inte bestämma mig för vad jag tyckte.
103
Den här trädgården var svårt att fånga på bild. Planteringarna var skira och genomskinliga på ett väldigt vackert sätt.
106
Det skulle vara kul att prova att göra så luftiga planteringar någon gång.
119
Det här kändes väldigt svenskt på något sätt…

Inga kommentarer: