onsdag 6 juni 2012

Vid stugväggen

Äntligen har det börjat hända saker även ute i stugan. Om den här bilden var representativ för hela trädgården där skulle jag vara väldigt nöjd, men jag är ganska tillfreds med att i alla fall en rabatt börjar komma i ordning.

002 korr Tulipa Princess Irene Tulipa humilis Alopecurus pratensis Aureovariegatus Daniel Grankvist

I höst ska jag fylla på med ännu fler Tulipa ‘Princess Irene’ (de orangea) och Tulipa humlilis, violtulpan. Om man tittar noga ser man blå pärlhyacinter också. Det ska det också bli fler av i samma rabatt. Jag gillar färgkrocken. Guldkavlen, Alopecurus pratensis 'Aureovariegatus' hjälper också till med färgspraket. Temat fortsäter hela säsongen och senare kommer rosen ‘Louise Odier’, orange kaprifol, aprikosa sommarvivor, kraftigt rosa astilbe, jättedaggkåpa, brandliljor och orange brokfingerört. Bland annat.

Idag har vi satt måbärshäck ute vid stugan. Äntligen börjar det hända saker där, men det kommer att dröja länge än innan det blir ordentlig fason på tomten. Fortsättning följer.

2 kommentarer:

Anjas Hill sa...

Hej Daniel!
Det ÄR ett mödosamt, men roligt arbete, att få fason på en tomt som man börjar med från början. Men, visst är det roligt och så nöjd man blir för varje ny plantering.
Vilka häftiga färger med orange och och violtulpanernas - kan man säga purpur? - färg. Det är roligt att komma på något eget och i detta fall väldigt snyggt!
Idag skall jag fira en annan Daniel, mitt barnbarn, som tar studenten!

/Anja

Daniel sa...

Ja, det känns som en seger varje gång det blir lyckat. Man får göra om och göra om. Jag är svag för mycket färg och kombinationer som nästan gör ont i ögonen. Den rent blekvita trädgården är vacker, men inget jag skulle klara i längden. Jag skulle bli uttråkad. :-)

Grattis på studenten Daniel! :-)