måndag 25 juni 2012

Dagens dukning med Emilia

Nu på sommaren äter vi frukost på balkongen så ofta det går och i helgen har det varit förvånansvärt varmt för att vara midsommar. Det är ju inte alltid man orkar anstränga sig, men igår kändes det rätt att duka med Emilia från Arabia. Dekoren har Raija Uosikkinen ritat.

004 korr Emilia Arabia Terma Gustavsberg Daniel Grankvist

Vanligtvis är dekoren svart, men de här kopparna, som jag tror är chokladkoppar har violett dekor. Jag har hittat dem på loppis i Hörnefors för flera år sedan. De kostade 25 kr styck. Ett fyndpris.

005 korr Emilia Arabia Terma Gustavsberg Daniel Grankvist

Eftersom de är tänkta för choklad fick det bli choklad till frukosten. Stig Lindbergs minsta kanna i Terma-serien blev alldeles lagom att servera ur.

Det har blivit sommar på riktigt här nu. Det blommar syrener, hundkex och midsommarblomster och på balkongen har det växt till sig bra i lådor och krukor. Det är skönt att det äntligen är sommar.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Otroligt bra fynd! De är verkligen snygga! Men hur är hänkeln att hålla i? Och ringer ni i klockan varje gång en måltid är serverad? Vad säger grannarna om det?

Daniel sa...

Du ser då allt. :-) Du har helt rätt. Hänkeln är inte helt bekväm att hålla i. Den är lite för trång och fingret nästan fastnar. Men koppen är snygg!

Klockan var egentligen ett misstag. Anders ställde dit den för att jag skulle ringa när jag fotat klart och jag glömde ta bort den från bordet.