onsdag 11 september 2013

Septembersmultron

Det här är nog den somrigaste hösten på länge. Det är varmt och soligt och regn har det inte varit mycket av. Ändå märks det att det är höst. Löven har börjat bli gula, nätterna är mörka igen och när solen går ner blir det kyligt på ett höstigt sätt. Inte kallt, men lite fuktigt.

022 Månadssmultron 'Rügen' Daniel Grankvist

Mina månadssmultron trotsar hösten. De blommar oförtrutet och ger en del bär fortfarande. Kanske till och med fler och bättre bär än tidigare i sommar. Plantorna är dessutom vackra att se på, täta och frodigt gröna. De har varit perfekta som marktäckare i sommar. Överlever de vintern hoppas jag att de blir det nästa sommar och höst också.

2 kommentarer:

Alen Trädgård sa...

Ser fantastiskt goda ut:) Vi har lite smultron och smulgubbar i ett gammalt badkar uppe vid stallet men de har gjort sitt för i år:( Ska byta ut både jord och plantor till nästa säsong:) Vädret är helt otroligt den här hösten men varma, soliga dagar men som sagt man märker att det är höst för mörkret är kompakt på kvällen och dimman ligger tät på morgonen. Ha det gott/Monne

Fröpåsen sa...

Månadssmultron rules! :-) Jag snehlade lite på mina igår och jag tyckte nog att de hade gått hem för säsongen... men kanske, kanske!
kram Maria