onsdag 12 december 2012

Lucka 12: självlysande plaststjärnor och andra

Det här julpyntets effekt finns mer i teorin än i praktiken. När jag först köpte dem tvekade jag rätt rejält. Gulbeige plaststjärnor. Vad ska man med dem till? Men jag köpte dem. Jag fattade inte förrän senare att de var självlysande. De färgade köpte jag först långt senare och de kändes mer användbara med sina fina färger.
004 plaststjärnor Daniel Grankvist
De gulbeige fick ligga kvar i källaren tills jag upptäckte att de var självlysande. I två olika färger dessutom. Det syns inte så bra på bilden, men så lyser de heller inte så mycket som man skulle kunna önska.
011 självlysande plaststjärnor Daniel Grankvist
Numera får även de gulbeige stjärnorna vara med i granen, men det krävs att man placerar dem på ett fiffigt sätt väldigt nära ett ljus för att man överhuvudtaget ska se effekten, men det är kul att veta att den är där. Om man letar efter den.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det här måste jag ju också kolla med mina stjärnor. Tror jag enbart har av den ljusa sorten.
Trevlig blogg du har- få se om jag kan få in min kommentar denna gång.
kerstiniretron

Daniel sa...

Välkommen hit! Och tack!

Jag har ingen spärr, alla får kommentera. Gör gärna det. :-)

De var rätt kul att upptäcka att de var självlysande, men de lyser varken mycket eller länge. Hoppas dina lyser mer.

Fröpåsen sa...

Va kul det är med din kalender! Helt otroliga pynt du har och samlar på :-)