fredag 14 december 2012

Labyrinttips

Det har inte blivit många inlägg med trädgårdstema den senaste tiden. Det känns så avlägset med trädgård när snön yr och julen snart är här. Men frökatalogerna har redan börjat dyka upp och snart är det dags att börja planera för nästa säsong. Då kan man planera in en liten käck labyrint som den här i Berlin. Vi såg den i slutet av november i en park strax bakom Judiska museet.

020 labyrintränna Daniel Grankvist

Jag vill tro att det inte enbart är en skulptur, utan också en fontän. Jag ser framför mig hur vattnet långsamt rinner från pilen, igenom spiralen och ut i rännan. Den slingrade mellan träden och den hade inte någon framträdande plats alls. Jag hoppas så att det faktiskt är en fontän.

2 kommentarer:

Helens trädgård sa...

Ja, det var ganska läcker att lägga en labyrint mellan trädens stammar. Hoppas också att det är en fontän för det skulle höja intrycket och upplevelsen ytterligare :=)

Trevlig helg!

Daniel sa...

Om jag är i Berlin nån gång under sommaren ska jag försöka gå tillbaka och kolla om det är vatten i den. Jag hoppas verkligen det.