onsdag 29 maj 2013

Namnlös rosa lycka

Förra året missade jag den allra första blomningen helt. Knoppparna var läskigt köttfärgade och jag blev rätt så besviken eftersom jag väntat i flera år på blomningen. I år hann jag se alla tre knoppar som slog ut.

Okänd rosa Epiphyllum Daniel Grankvist

Den utslagna blomman är inte alls köttfärgad, tack och lov, utan vackert rosa. Och stor, ca 10 cm i diameter. Den hänger i en ampel i arbetsrummet tillsammans med flera andra bladkaktusar och en massa amaryllisar. Det är ett grönt virrvarr i hela fönstret.

Namnlös rosa Epiphyllum Daniel Grankvist

Just nu är det ganska blomsterlöst i fönstret, så den rosa blomman behövdes verkligen. Nästa år hoppas jag på fler blommor.

1 kommentar:

Alen Trädgård sa...

Oj vilken skönhet! Tänk vad en enda blomma kan göra underverk:) Ha det gott/Monne