måndag 25 juli 2011

Bara lägga till eller lägga till och ta bort?

013
Det fattas något. Det har det gjort hela tiden. Jag vill att rabatten ska lysa mer och bli mer intressant.  Jag vill ha dit orange och mer varierade växtsätt och blomformer. Som från förra inlägget. Rosen på bilden, Louise Odier, har aldrig varit så fin och så stor som i år, men den är liksom lite för snygg för platsen. Blommorna är för runda och för eleganta. Jag skulle vilja ha en lite rufsigare med ungefär samma färg, t ex Therese Bugnet. Men Louise finns ju redan där och dessutom har jag fler plantor som kunde komma ner runtomkring i samma rabatt. Och så orange då. Jag har hittat en jättefin orange sommarviva, Primula florindae som skulle funka i framkanten och så Lonicera × brownii 'Dropmore Scarlet' och Astilbe (Arendsii-Gruppen) 'Gloria', som i förra inlägget. Jag måste prova och se. Men ska rosen bort?? Alla dessa lyxproblem…

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan man tänka sig en orange ros?

Daniel sa...

En orange ros vore väldigt fint!