söndag 20 januari 2013

Tunhemskt hönsnätsskydd

I veckan har jag varit nere i Västergötland och hälsat på. Bland annat har jag varit i Östra Tunhem. Dit åker jag så ofta jag kan. Det är trivsamt och trevligt och stället är fantastiskt vackert. I vinter verkar det komma rimligt mycket snö här nere, men det ger en del problem också. Större problem med djur. I alla fall för Bergenian under snön på bilden. Den kan bli helt kaläten tills fram på våren.

008 Östra Tunhem hönsnät som rådjursskydd Daniel Grankvist

Ett hönsnät på marken skyddar den effektivt. Det blir vackert också. Hönsnätet kan böjas i vindlingar allt efter tycke, smak och behov.

014 Östra Tunhem hönsnät som rådjursskydd Daniel Grankvist

Det är fint att se på hur hönsnätets veck och böjar bildar mönster över snön.

2 kommentarer:

Anjas Hill sa...

Du har så rätt! Man kan 'förvandla' det nödvändiga till något mycket mer - till en skönhetsupplevelse! Det gillar jag.

/Anja

Daniel sa...

Jag håller med dig helt och fullt!