onsdag 9 juni 2010

Dags för urnplantering

145
Kommer ni ihåg urnuppgiften jag fick i skolan i våras? Igår var det dags för plantering av urnan. Det blev lite kaos mitt i alltihop. En viktig planta, Nicotiana langsdorfii, saknades och en sort, Scabiosa atropurpurea  ‘Magic Night’, hade det blivit pyttesmå plantor av. Det var fler som också saknade plantor och vi åkte ut på stanoch letade. Till sist hittade jag det jag sökte bland överblivna växter från kommunens planteringar, men när jag kom tillbaka till urnan idag bestämde jag mig för att byta ut Nicotiana langsdorfii till Nicotiana alata ‘Lime Green’. Den ger större blommor och doft och den behöver enligt katalogerna inte putsas lika mycket. Nu är det tänkt att vi själva ska sköta urnan under sommaren. Vi ska vattna, göda putsa och binda upp om det behövs. Det kommer fler bilder under sommaren när det har växt till sig lite mer.

Inga kommentarer: